Menestyvän yrityksen pyörittäminen ei ole helppoa. Positiivinen liiketulos ei synny itsestään, ja liiketoimintaan liittyy monia asioita. Hyvän ja laadukkaan tuotteen tai palvelun lisäksi on monia yksityiskohtia, jotka on oltava kunnossa, jotta asiakas pysyy mahdollisimman tyytyväisenä. Yksi osa tätä on myynti ja palvelu. Monille yrityksille nämä osa-alueet tapahtuvat osittain tai kokonaan puhelimitse. Hyvä asiakaskokemus ja luotettava puhelinverkko ovatkin olennaisia lähes jokaiselle yritykselle. Monet PK-yritykset valitsevatkin VOIP-ratkaisun liiketoimintapuheluihin.

Erilaisia VOIP-ratkaisuja

On olemassa monia VOIP-sovelluksia, jotka voivat olla erittäin kiinnostavia eri yrityksille. Yleislääkärille VOIP-sovellus voi olla erinomainen ratkaisu, koska puhelut voidaan helposti yhdistää ja saavutettavuus on optimaalinen. Myös eri vastaanottojen välillä voidaan työskennellä VOIP-ratkaisun avulla, jotta jokaiselle asiakkaalle on aina lääkäri saatavilla. Myös yrityksille, jotka tekevät paljon yhteistyötä muiden toimipisteiden tai kumppaneiden kanssa kotimaassa tai ulkomailla, VOIP on erinomainen ratkaisu. VOIP:ia voidaan nimittäin käyttää myös videoneuvotteluihin. Usein tämä on erittäin korkealaatuista ja tekee niin sanotusta etähallinnasta vielä helpompaa. Call centereille ja myyntiyrityksille voidaan hallita suurempia volyymeja, ja VOIP on usein huomattavasti edullisempi kuin perinteinen puhelinlinja. Lisäksi puhelun laatu on usein huomattavasti parempi kuin perinteisen kiinteän kuparilinjan kautta.

Kustannussäästöt ja lisäpalvelut ovat monille yrityksille syy siirtyä VOIP:iin

Parempien ääni- ja puhelunlaatujen lisäksi on muitakin syitä, miksi yritykset valitsevat VOIP-puhelut. On nimittäin monia lisäpalveluita, joiden avulla voidaan luoda parempi asiakaskokemus ja usein myös säästää kustannuksissa. Esimerkiksi on mahdollista perustaa liiketoimintaa varten VOIP-järjestelmä, jossa voidaan luoda valikko, joka varmistaa, että kaikki puhelut ohjautuvat oikeille osastoille. On myös mahdollista valita hosted-liiketoiminta-VOIP-järjestelmä, jolloin yrityksessä ei tarvitse olla fyysistä puhelinkeskusta ja työtä voidaan tehdä eri paikoista. Monet PK-yrityksille suunnatut hosted VOIP-palvelut toimivat sopimusperusteisesti. Tämä on yritykselle eduksi, koska kolmas osapuoli huolehtii ylläpidosta ja varmistaa, että puhelinverkon saavutettavuus ja laatu säilyvät aina.