Geef virtuaalista puhelinkeskustasi vauhtia Belfabriek CRM -integraatiolla

Nykypäivän kiireisessä ja digitalisoituneessa maailmassa yhä useammat yritykset siirtyvät pilvipohjaiseen puhelinalustaan organisoidakseen puhelinkeskuksensa. Virtuaaliset puhelinkeskukset tarjoavat perinteiseen puhelinpalveluun verrattuna lukuisia etuja, kuten alhaisemmat kustannukset, suuremman joustavuuden ja helpomman laajennettavuuden. Digitaalinen puhelinpalvelu kehittyy jatkuvasti ja tarjoaa lukuisia älykkäitä ja automatisoituja toimintoja, joiden avulla voit palvella asiakkaitasi entistä paremmin.
CRM-ohjelmat (Customer Relation Management) ovat puolestaan jo pitkään olleet standardi yrityksille, joilla on suuria ja pieniä puhelinkeskuksia. Ne ovat ratkaisevan tärkeitä asiakassuhteiden ja -kontaktien hallinnassa ja parantavat henkilöstön tehokkuutta. Mutta kuvittele, että voisit yhdistää näiden kahden maailman parhaat puolet ja mitä etuja se toisi mukanaan?
Tutustu AIS:iin (automaatio, integraatio, ohjelmisto): välttämätön linkki CRM-ohjelmasi ja virtuaalisen puhelinkeskuksesi välillä.
Mitä on CRM-integraatio virtuaalisille puhelinkeskuksille?
Integroimalla virtuaalisen puhelinkeskussovelluksen CRM-järjestelmääsi varmistat, että digitaalisen puhelinpalvelusi toiminnot ovat heti käytettävissä kyseisestä CRM-ohjelmasta. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että numerotunnistuksen perusteella on reaaliaikainen yhteys asiakastietokantaan. Kaikki asiaankuuluvat tiedot ovat heti saatavilla sekä saapuvissa että lähtevissä puheluissa. Myös soittaminen suoraan CRM:stä on mahdollista.
Työntekijöiden ei enää tarvitse vaihtaa eri ohjelmien välillä auttaakseen asiakkaita, vaan heillä on kaikki tiedot yhdessä näytössä. Ja tuo näyttö on heidän tuttu CRM-ohjelmansa.
Miksi integroida digitaalinen puhelinpalvelu CRM:ään?
Kun CRM-ohjelmasi on VoIP-integraation avulla yhdistetty pilvipuhelinpalveluusi, asiakaspalvelu paranee kahdella tavalla:
Ensinnäkin työntekijöillä on helpompi pääsy asiakastietoihin, he käyttävät vähemmän aikaa tietojen etsimiseen ja voivat siten tarjota laadukkaampaa palvelua.
Toiseksi digitaaliset puhelinkeskukset tarjoavat lukuisia ominaisuuksia, kuten interactive voice response (IVR), joka ohjaa puhelut automaattisesti oikealle työntekijälle, ja tarjoavat asiakkaille valikoiden ja älykkäiden jonojen mukavuutta.
CRM:n ja pilvipohjaisen puhelinalustan yhdistelmä mahdollistaa erinomaisen asiakaskokemuksen tarjoamisen, mikä puolestaan johtaa parempaan (online) maineeseen ja enemmän myyntiä.
CRM-integraation edut yrityspuhelinpalvelulle
Etkö ole vielä vakuuttunut siitä, että digitaalinen puhelinalustasi tulisi yhdistää CRM-työkaluusi? Tässä on viisi etua, jotka varmasti vakuuttavat sinut. Enemmänkin: digitaalinen puhelinpalvelun integrointi CRM:ään on nykyään välttämätöntä, jos haluat päihittää kovan kilpailun.
1. Lisääntynyt tehokkuus ja tuottavuus
Tärkein tavoite yhdistää CRM digitaaliseen puhelinjärjestelmääsi on parantaa tehokkuutta. Viestintäkanaviesi ja CRM-ohjelmasi yhdistäminen tarkoittaa, että työntekijöiden ei enää tarvitse vaihtaa sovellusten välillä soittaakseen asiakkaille.
Lähteviä puheluita ei enää tarvitse syöttää manuaalisesti, vaan ne voidaan suorittaa suoraan CRM-ohjelmasta klikkaa-ja-soita-linkin avulla. Nykyiset tai potentiaaliset asiakkaat voidaan soittaa automaattisesti, mikä poistaa väärän numeron syöttämisen riskin.
Koko organisaatiosi hyötyy parantuneen tehokkuuden eduista. Tämä johtuu pääasiassa pilvipuhelinpalvelun yleisistä eduista, joiden avulla lukuisia tehtäviä voidaan automatisoida. Ajattele esimerkiksi itse soittamista, automaattista ohjausta, valikoita ja älykkäitä jonoja. Tutkimukset osoittavat, että puheluiden käsittelyaika CRM-integraation avulla lyhenee 20 prosenttia!
2. Parempi asiakashallinta
Yhdistämällä puhelinkeskusohjelmistosi CRM:ään voit hallita asiakaskontakteja tehokkaammin. CRM:ssä olevat tiedot ovat reaaliajassa näkyvissä digitaalisessa puhelinsovelluksessasi. Näin voit heti nähdä, kuka asiakas on linjalla, mitä he ovat sanoneet ja mitä toimia on vielä tehtävä.
Näiden arvokkaiden tilastojen ansiosta sinulla on parempi näkyvyys työntekijöidesi suorituskykyyn. Kyse on tilastoista, kuten puheluiden määrä päivässä, keskimääräinen puhelun kesto ja keskimääräinen odotusaika. Näiden perusteella voit tehdä parannuksia ja parantaa tiimisi tuottavuutta kokonaisuutena.
3. Parempi viestintä ja tiimisi suorituskyky
Myynti, olipa kyseessä tuotteet tai palvelut, on edelleen useimpien yritysten ydinliiketoimintaa. Kun myyntitiimilläsi on pääsy tarkkoihin asiakastietoihin, he voivat tehdä tietoon perustuvia päätöksiä siitä, mitä tuotteita tai palveluita tarjota millekin asiakkaille ja miten heidät parhaiten tavoittaa.
Tietojen vaihto molempien alustojen (digitaalinen puhelinsovellus ja CRM) välillä antaa työntekijöille mahdollisuuden nähdä kaikki asiaankuuluvat tiedot yhdellä silmäyksellä. Omistautuneet myyjät saavat heti pääsyn yhteystietoihin, asiakkaiden aikaisempaan historiaan ja muistiinpanoihin aiemmista asiakaskontakteista. Tarpeetonta sanoa, että tämä johtaa parempaan asiakaskokemukseen ja enemmän myyntiä.
Mahdollisuudet ovat todella rajattomat. Yrityksesi kanssa käytyjen kontaktien perusteella voidaan myös lähettää automatisoituja viestejä. Esimerkiksi: kun asiakas on katsonut tiettyä tuotetta verkkosivustollasi, voit automaattisesti lähettää hänelle tekstiviestin tai viestin alennuskoodilla.
4. Oivaltava analyysi puheluista ja asiakastiedoista
CRM-ohjelmasi keräämät tiedot asiakkaistasi ovat todellinen kultakaivos markkinoinnillesi. Voit analysoida asiakkaiden käyttäytymistä, luoda asiakasprofiileja ja kehittää markkinointistrategioita. Nämä oivallukset auttavat muuttamaan potentiaaliset asiakkaat todellisiksi asiakkaiksi.
Lisäksi saat samalla paljon hyödyllistä tietoa tilastoista virtuaalisesta puhelinkeskuksestasi. Kaikki tiedot – puhelun kesto, ajankohta, tuottavuus ja paljon muuta – ovat saatavilla reaaliajassa. Tämä antaa sinulle paremman käsityksen asiakaspalvelustasi yleisesti ja siitä, mitä parannuksia tarvitaan.
Kun tietystä aiheesta on paljon saapuvia puheluita, voit esimerkiksi harkita uuden osion lisäämistä usein kysyttyihin kysymyksiin.