3 tapaa, joilla puhelutallennus auttaa markkinointia ja myyntiä

In a series of articles on our blog, we have previously discussed our new feature Call-recording. We provided reasons why all departments in an organization can benefit from this feature and ways in which Call-recording can solve customer annoyances. In short, the benefits of this unique feature are irresistible.
In this article, we focus on a specific branch within your organization: marketing and sales. How can audio recordings of conducted conversations help this department work more effectively? Below, we provide three examples of ways in which Call-recording supports a company’s marketing and sales activities.
1. Paranna myyntistrategiaa
Oikealla myyntistrategialla maksimoit myyntien määrän. Konkreettinen toimintasuunnitelma varmistaa, että myyjät tai edustajat työskentelevät mahdollisimman tehokkaasti. Mitä enemmän markkinatietoja käytät tässä, sitä menestyksekkäämpi myyntistrategiasi on.
Markkinointiosastot luovat usein viestejä, joiden he uskovat koskettavan markkinoita. Mutta kuuntelemalla myyntikeskusteluja on mahdollista löytää kipupisteet. Äänitallenteet vastaavat tärkeisiin kysymyksiin:
- Mitä kysymyksiä asiakkailla on?
- Mitä vastaväitteitä he esittävät?
- Miten myyjät poistavat nämä onnistuneesti?
Kuuntelemalla jatkuvasti tallennettuja puheluita, markkinointiasiantuntijat voivat myös havaita trendejä ja tarvittaessa säätää myyntistrategiaa.
2. Personoi myyntikoulutus
Onko työntekijöidesi saama myyntikoulutus tyyppiä one size fits all? Kuuntelemalla jokaisen myyjän käymiä keskusteluja, voit kartoittaa heidän vahvuutensa ja heikkoutensa. Erityisesti parannuskohdat ovat mielenkiintoisia: tämä mahdollistaa yksilöllisen koulutuksen, jonka avulla jokainen edustaja voi saavuttaa maksimaalisen potentiaalinsa ja saavuttaa myyntitavoitteet helpommin.
3. Hanki uusia ideoita
Markkinointi pyörii ihmisten ja heidän toiveidensa ympärillä. Kuuntele asiakkaitasi ja saat hyvän kuvan siitä, mitä heille on tärkeää. On todennäköistä, että Call-recording avulla löydät uusia markkinakehityksiä, joihin voit reagoida ajoissa.