Jokainen yritys haluaa olla hyvin tavoitettavissa puhelimitse asiakkaille, toimittajille ja yhteistyökumppaneille. Puhelin on edelleen yksi tärkeimmistä yhteydenpitotavoista, sähköpostin, chatin ja tekstiviestien ohella.

Yrittäjät valitsevat - erityisesti ISDN-puhelinlinjojen katoamisen jälkeen - yhä useammin VoIP-ratkaisuja tai kiinteän ja mobiilin yhdistämisratkaisun, jossa yrityksen puhelinnumero ohjautuu yhdelle tai useammalle kollegan mobiililaitteelle.

VoIP-ratkaisujen edut

VoIP tarkoittaa Voice Over IP, mikä tarkoittaa, että puhelinyhteys muodostetaan Internetin kautta eikä enää perinteisen puhelinlinjan kautta.

Tämä tuo mukanaan monia etuja. Kun yrityspuhelut hoidetaan VoIP-ratkaisun kautta, ei tarvita enää fyysistä puhelinkeskusta. Puhelinkeskus isännöidään Belfabriekin pilvessä.

VoIP-ratkaisun avulla skaalaaminen on helppoa ja hallinta voidaan tehdä etänä omassa ympäristössä. Puhelun laatu on erittäin hyvä ja käytetystä laitteesta riippuen jopa HD-laatuinen.

Tärkeää VoIP-ratkaisussa on vakaa Internet-yhteys ja hyvä ICT-kumppani, joka vastaa dataverkon asennuksesta ja ylläpidosta.

Kiinteän ja mobiilin integrointi

Toinen usein valittu puhelinratkaisu yrittäjille yrityspuhelimissa on virtuaalisen yrityspuhelinnumeron aktivoiminen.

Saapuvat puhelut ohjataan yrittäjän tai saatavilla olevan kollegan mobiililaitteeseen.

Kollegoiden saatavuus voidaan helposti asettaa erityisellä soittotiimi-sivulla. Näin meidän puhelinplatformimme tietää aina, kenelle puhelu voidaan ohjata.

Tämä on suosituin vaihtoehto yrityksille, joissa on enintään 10 työntekijää, tai suuremmille yrityksille, jotka haluavat erityisen puhelinnumeron markkinointi- tai myyntikampanjaa varten.

Toinen suuri etu tässä ratkaisussa on, että se ei ole riippuvainen toimivasta Internet-yhteydestä. Myöskään sovellusta ei tarvitse asentaa puheluiden vastaanottamiseksi.

Saapuvat puhelut toimitetaan aina oikein, yhtään puhelua ei jää väliin. Tätä ratkaisua käytetään usein myös hätänumeroille, päivystyspalveluille tai hätätilannelinjoille.

Lisätoiminnot Belfabriekin kautta

Kun valitaan Belfabriekin yrityspuhelinratkaisu (ajattele erityisiä ratkaisuja esimerkiksi puhelinkeskuksille, rakennusalalle tai matkailualalle), on virtuaalisen puhelinnumeron tarjoamien etujen lisäksi paljon muita toimintoja, jotka tekevät yhteydenotoista vielä asiakasystävällisempiä ja tehokkaampia. Esimerkiksi voidaan asettaa valintavalikko, jonka avulla soittajat voidaan yhdistää suoraan oikeaan osastoon. On mahdollista tallentaa tervetuloviesti toivottamaan asiakkaat tervetulleiksi. Jos haluat tehdä sen vielä ammattimaisemmin, voit valita, että Belfabriekin kautta tervetuloviestin lukee ammattilainen, täysin toiveidesi mukaan.

Vastaajapalvelu voidaan mukauttaa yrityksesi tilanteeseen. Voit käyttää sitä myös digitaalisena vastaajana, johon asiakkaat voivat jättää viestejä, kuten tilauksia, jotka voidaan sitten käsitellä. Vastaajaviesti lähetetään äänitiedostona oikealle työntekijälle, jotta hän voi käsitellä sen oikeaan aikaan.