Saada puhelinnumerosi useammin Google AdWordsissa?

Palvelunumeron hankkiminen on yksi älykkäimmistä asioista, joita organisaationa voit tehdä. Kansallinen ja ammattimainen vaikutelma on merkittävä askel kohti laajempia markkinoita. Tämä ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että saat enemmän soittajia. Sinun on itsekin tehtävä jotain sen eteen.
On esimerkiksi tärkeää, että viestit palvelunumerosi mahdollisimman laajasti. Tunnettujen kanavien, kuten käyntikorttien, sähköpostin allekirjoitusten ja allekirjoitusten lisäksi on myös mahdollisuuksia, joita et ehkä ole vielä ajatellut. Tässä artikkelissa keskitymme yhteen tiettyyn mainoskanavaan: Google Ads (aiemmin Adwords).
Jos et vielä kokeile Googlen online-mainoksia Google Adwordsissa, nyt saattaa olla hyvä hetki aloittaa. Kuten aiemmassa artikkelissa selitimme, nämä mainokset mahdollistavat sen, että pääset potentiaalisten asiakkaidesi hakutulosten kärkeen. Tietenkin maksat tästä jotain, mutta jos voittomarginaalisi sallii sen, voit saada huomattavasti asiakkaita tästä mainoskanavasta.
Sijainti ja/tai puhelinnumero mainoksissasi
Google AdWords on aiemmin toiminut laajennusten kanssa. Tämä on lisätietoa, jota voit antaa organisaatiostasi, kuten puhelinnumerosi, sijaintisi tai keltaiset tähdet, jotka määrittävät myyjäarvostelusi. Jos päätät jakaa nämä tiedot Googlen kanssa, ne voivat näkyä mainoksissa.
Esimerkki: Vielä äskettäin Google näytti esimerkiksi puhelinnumeroita AdWords-mainoksissa, jos yritykset olivat aktivoineet tämän laajennuksen. Älypuhelinten ja tablettien käyttäjät, joilla on soittomahdollisuus, pystyivät jopa soittamaan numeroon yhdellä napautuksella. Tämä toiminto ei katoa, mutta Google on tehnyt muutoksia, jotka voivat vaikuttaa AdWords-kampanjoihisi. Lue lisää nähdäksesi, mitä muuttuu ja mitä toimia voit tehdä.
Mitä muuttuu
Koska maksat mainoksesi klikkauksista, on Googlen etu, että mainostasi klikataan paljon. Sama pätee muiden yritysten mainoksiin, jotka tarjoavat samasta hakutermistä. Vaikka yritysten tarjoama summa hakusanoista vaikuttaa, Google määrittää itse mainosten järjestyksen odotetun kokonaistuoton perusteella.
Äskettäin Google on myös alkanut itse päättää, mitkä laajennukset se näyttää. Joten ei enää tiukkaa lupausta siitä, että älypuhelimen käyttäjät näkevät soittopainikkeen ja mahdollisesti reittiohjeet, vaan “riippuu tilanteesta” -lähestymistapa. Kokemusten perusteella muiden mainosten kanssa Google valitsee itse, mikä lisätieto tuottaa eniten klikkauksia – korkein klikkausprosentti.
Mitä voit tehdä
Saatat miettiä, onko tämä nyt hyvä vai huono uutinen sinulle. Meidän mielestämme tämä on hyvä uutinen, koska AdWords haluaa auttaa sinua saavuttamaan mahdollisimman korkean CTR:n. Tämä onnistuu kuitenkin vain, jos “syötät” Googlelle mahdollisimman paljon laajennuksia, jotta hakukone voi näyttää ne tilanteissa, joissa se lisää klikkausten mahdollisuutta.
Google näyttää yhä useammin mainostajan puhelinnumeron paikallisissa hauissa, jos kyseessä on paikallinen numero. Täytä siis myös tämä numero sekä palvelunumerosi. Jos Google päättää näyttää numerosi käyttäjille alueesi ulkopuolella, heidän näytöllään näkyy paikallisen numerosi sijaan palvelunumerosi.
Jos haluat, että asiakkaat vierailevat luonasi, täytä erityisesti osoitetietosi. Jos sinulla on yli 30 arvostelua sivustoilla kuten Google Shopping, Google Trusted Stores ja StellaService, AdWords voi valita näyttää keskimääräisen asiakasarvion tähtien muodossa.
Muita laajennuksia, joita Google voi käyttää:
- Sovelluslaajennus, jonka avulla voit linkittää suoraan mobiili- tai tablettisovellukseesi mainoksesi alla.
- Tarjouslaajennus, jonka avulla voit näyttää alennuskoodilinkin mainoksesi alla.
- Täytä sivustolinkit edistääksesi linkkejä tiettyihin sivuihin sivustollasi.
- Sosiaalisten merkintöjen avulla kävijät näkevät, kuinka monta seuraajaa sinulla on Google+:ssa.
Toisin sanoen: mitä enemmän laajennuksia täytät, sitä enemmän työkaluja Googlella on käytettävissään mainoksesi menestymiseen. Enemmän tuloja Googlelle ja enemmän kävijöitä verkkosivustollesi. Ja koska ihmiset käyttävät yhä useammin mobiililaitteita, myös puhelinnumerosi näytetään yhä useammin AdWordsin kautta.