Puhelinkeskuksen puheluiden siirtäminen matkapuhelimeen [How to]

Aiemmissa artikkeleissamme olemme jo käsitelleet laajasti monia etuja, joita VoIP-keskus voi tarjota. Koska et ole enää riippuvainen lankapuhelimesta tai kiinteästä puhelinnumerosta, yrityksesi saavutettavuus ei ole enää tiukasti rajoitettu yrityksesi fyysiseen sijaintiin. Voit siis ottaa mukaasi paitsi matkapuhelimesi tai tablettisi, kun lähdet toimistolta, myös puhelinnumerosi.

Virtuaalinen numero

VoIP-keskuksessa puhelinnumeroita ei enää liitetä kiinteään laitteeseen, vaan ne myönnetään virtuaalisesti käyttäjälle tai kirjautumiselle. Tämä voi sitten vastata puheluihin valitsemallaan laitteella. Tämä voi edelleen tapahtua VoIP-puhelimella, mutta myös kannettavalla tietokoneella kuulokkeiden kanssa tai yksinkertaisesti älypuhelimellasi.

Kun käytetään analogista puhelinverkkoa, jokaiselle kaapeloidulle puhelinlinjalle annettiin erillinen numero. Kun sitten syötit puhelinnumeron puhelimeesi, keskus ohjasi puhelun oikealle linjalle ja laite soitti kyseisellä numerolla.

VoIP:n kanssa prosessi on hieman samanlainen, ja puhelu yhdistetään aina IP-osoitteeseen puhelinnumeron sijaan. Ja koska IP-osoite kutsutaan aina internetin kautta, sen ei tarvitse olla kiinteässä sijainnissa tai samassa laitteessa. Missä tahansa, missä sinulla on wifi, kaapeloitu verkko tai mobiiliyhteys, voit vastata puheluihisi. Haluatko siis yhdistää yrityksesi numeron älypuhelimeesi, mutta haluat valita, milloin olet tavoitettavissa, ilman että se on sidottu kiinteään aikatauluun? Tämä on helppoa mobiilisovelluksella. Kirjaudut sisään, kun olet tavoitettavissa, ja kirjaudut helposti ulos, kun haluat osallistua tärkeään kokoukseen.

Puhelinkeskuksen puheluiden siirtämisen edut

Tämän tekniikan edut ovat lukuisat.

Et ole enää riippuvainen suuntanumerosta ja voit vapaasti valita oman puhelinnumerosi ammattimaisella ilmeellä. Missä tai mihin laitteeseen soittaja lopulta päätyy, voit itse valita. Muokkaamalla asetuksia verkossa voit myös joustavasti reagoida erilaisiin ennakoituihin ja ennakoimattomiin tilanteisiin. Tämä tarkoittaa myös, että mahdollisen muuton yhteydessä voit säilyttää oman numerosi.

Kaskadijärjestelmä, jossa eri laitteet käydään läpi, kunnes yksi vastaa puheluun? Se on mahdollista! Poissa ollessa, laite, joka ei ole kirjautunut sisään, ohitetaan, jotta asiakkaasi eivät joudu odottamaan turhaan linjalla? Se on mahdollista! Tai ryhmä vastaanottajia, jotka kaikki soitetaan samanaikaisesti saapuvan puhelun yhteydessä? Myös tämä on mahdollista. Näin varmistat, että asiakkaasi pääsevät heti oikean yhteyshenkilön luo.

Puheluiden siirtämisen ei tarvitse aina olla toiseen vastaanottajaan. Toimistoajan ulkopuolella voit ohjata puhelut vastaajaan tai valikkoon, jossa on tietovaihtoehtoja, kuten aukioloajat, tai voit valita tarjota useita automatisoituja palveluita.

Moton “mittaaminen on tietämistä” mukaisesti on yritykselle erittäin tärkeää säilyttää aina yleiskuva puheluiden määrästä, kuinka monta asiakasta tavoitti sinut, mitkä puhelut yhdistettiin ja paljon muuta. VoIP-keskuksen avulla kaikki nämä tiedot voidaan tarkastella reaaliaikaisina tilastoina.