De tijd dat de telefooncentrale van bedrijven nog een fysieke aangelegenheid was, via kabels door het kantoor, ligt steeds verder achter ons. Een groeiend aantal bedrijven kiest namelijk voor cloud VoIP. Dat biedt namelijk meer mogelijkheden om een optimale bereikbaarheid en tevredenheid te creëren.

Mitä on Cloud VoIP?

Cloud VoIP tunnetaan myös nimellä hosted VoIP. Se tarkoittaa, että puhelut kulkevat puhelinkeskuksen kautta. Tämä puhelinkeskus ei kuitenkaan välttämättä ole fyysisesti toimistossa, kytkettynä puhelinkaapeleihin, vaan se on isännöity pilvessä. Puhelut kulkevat internetin kautta eikä puhelinlinjan kautta. Tämä tarkoittaa, että puhelimilla tai kannettavilla tietokoneilla tarvitsee olla vain internetyhteys, jotta ne voivat liittyä “puhelinkeskukseen”.

Nimi ‘cloud VoIP’ tulee siitä, että VoIP-ratkaisua isännöi toinen osapuoli. Cloud VoIP:ssa tämä tapahtuu pilvessä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että puhelinkeskus on virtuaalisesti VoIP-palveluntarjoajan turvallisessa ympäristössä ja sitä hallinnoidaan siellä puolestasi.

Cloud VoIP on yhä useammin suosittu perinteisten ratkaisujen sijaan. Cloud VoIP tarjoaa nimittäin paljon mahdollisuuksia verrattuna esimerkiksi perinteiseen puhelinkeskukseen. Käsittelemme tärkeimmät edut.

Parempi jatkuvuus

Valitsemalla cloud VoIP:n jatkuvuus on paljon paremmin taattu kuin perinteisellä puhelinkeskuksella. Tämä johtuu siitä, että perinteinen puhelinkeskus on huoltoherkkä ja lisäksi riippuvainen fyysisestä sisääntulevasta kaapelista toimistossa. Cloud VoIP:ssa tästä ei ole kyse. Ratkaisu on täysin pilvessä isännöity, joten asiakkaan ei tarvitse huolehtia huollosta. Niin kauan kuin on internetyhteys, olet tavoitettavissa.

Tavoitettavissa kaikkialla

Kaikki puhelimet ja kannettavat tietokoneet, joissa on internetyhteys, voidaan liittää Cloud VoIP:iin. Tämä tarkoittaa, että työntekijät voivat tietysti vastata puheluihin toimistossa, mutta myös kotona tai missä tahansa muussa paikassa. Cloud VoIP:ssa tarvitaan vain internetyhteys soittamiseen.

Suuri joustavuus

Ylös- ja alasajo ei ole koskaan ollut näin helppoa. Cloud VoIP:ssa on erittäin helppoa lisätä ylimääräisiä puhelinnumeroita. Kun kasvu on nopeaa, puhelinkeskuksesi pilvessä kasvaa mukana.

Paljon lisäpalveluita

Valitsemalla cloud VoIP:n saat myös mahdollisuuden moniin lisäpalveluihin. Ajattele esimerkiksi soitto-ohjelman toteuttamista, tervetuloviestiä, valikkovalintoja, automaattista uudelleenohjausta, vastaajaviestien uudelleenohjausta ja paljon muuta.

Puhelinnumero valintasi mukaan

Siirtyessäsi voit valita monista eri uusista puhelinnumeroista. 0800- ja 0900-numerot, 088- ja 085-numerot, paikalliset numerot ja jopa kansainväliset numerot ovat mahdollisia. Voit kuitenkin myös säilyttää nykyisen puhelinnumerosi.

Milloin valita cloud VoIP?

Mistä tiedät, oletko valmis cloud VoIP:iin? Kun sinulla on säännöllisesti saapuvia puheluita asiakkailta ja haluat tarjota näille asiakkaille mahdollisimman hyvän tavoitettavuuden ja palvelun, cloud VoIP on nopeasti looginen valinta.

Siirtyminen cloud VoIP:iin on nopeasti tehty, se ei vaadi remontteja tai kaivuutöitä, on edullinen ja antaa sinulle mahdollisuuden hallita itse asiakaskyselyjen puhelinkäsittelyä. Jos sinulla on vielä epäilyksiä tästä askeleesta tai jos sinulla on kysyttävää, voit aina ottaa yhteyttä Belfabriekiin.