Ostaako vai vuokrata VoIP-puhelinvaihde?

VoIP-keskuksen ostaminen tai vuokraaminen
VoIP eli ‘Voice over IP’ on konsepti, jossa puhelut muunnetaan erityisellä laitteella datalohkoiksi, jotka sitten toimitetaan internetyhteyden kautta vastaanottajalle. Siellä nämä datalohkot muunnetaan takaisin äänisignaaliksi. Koko prosessi tapahtuu tietysti salamannopeasti (puhumme millisekunneista), joten voit käydä sujuvasti reaaliaikaisen keskustelun.
Tällainen VoIP-yhteys tuo mukanaan monia etuja. Huonot yhteydet ja linjahäiriöt ovat menneisyyttä, ja olet aina ja kaikkialla tavoitettavissa.
VoIP-keskuksen ostaminen
Tämä VoIP-periaate on ollut olemassa jo useita vuosikymmeniä, ja vaikka se on kokenut monia päivityksiä ja parannuksia viime vuosina, se on perusperiaatteiltaan pysynyt samana. Jotta voit muodostaa yhteyden VoIP:n kautta, tarvitset IP-puhelimen, joka muuntaa puheen datapaketeiksi, IP-puhelinkeskuksen, joka lähettää signaaleja vastaanottajalle tai yhdistää saapuvat puhelut oikeaan laitteeseen, sekä oikean infrastruktuurin (lue: internetyhteyden). Nykyisillä VoIP-mahdollisuuksilla voit myös tarjota puhelinyhteyksiä kannettavan tietokoneen tai PC:n kautta tai jopa ohjata puhelut työntekijöidesi älypuhelimiin.
Tällainen asennus tuo tietysti mukanaan huomattavia kustannuksia. Laadukkaasta puhelimesta voi odottaa maksavansa muutaman sadan euron, ja puhelinkeskuksesta helposti yli tuhat euroa. Myös asennuskustannukset voivat nousta korkeiksi yrityksesi vaatimuksista riippuen. Jos olet valinnut seurata puheluita kannettavan tietokoneen kautta tai haluat toteuttaa lisäominaisuuksia, on otettava huomioon myös sopiva ohjelmistopaketti.
Lisäksi tällainen puhelinkeskus tarvitsee tietysti myös huoltoa, kuten säännöllisiä ohjelmistopäivityksiä, uuden kollegan lisäliitäntöjä, liitettyjen laitteiden asennusta, valikkovalintojen tai automaattisen vastaajan asettamista jne. Onko sinulla oma IT-osasto, joka voi hoitaa tämän? Erinomaista, silloin voit kertaluonteisella laitehankintakustannuksella aloittaa ja olet valmis optimaaliseen tavoitettavuuteen. Ohjelmistopaketin voit ostaa tai vuokrata, ja jos palkkaat uuden työntekijän, voit ostaa lisälaitteen ja asettaa puhelinkeskuksen niin, että se sisältyy VoIP-työhösi.
VoIP-keskuksen vuokraaminen
Voit ymmärtää, että tällaisen puhelinkeskuksen itse hallinta voi olla melko riskialtista ja ennen kaikkea kallista ja aikaa vievää. Yrittäjänä haluat mieluiten käyttää aikasi yrityksesi johtamiseen, tuotteidesi tai palveluidesi myyntiin ja tietysti asiakaskontakteihin. Juuri siksi on usein kiinnostavampaa valita vuokrattu VoIP-keskus.
Kun vuokraat VoIP-keskuksen, voit heti poistaa suuren osan ostoprosessin kustannuksista listaltasi. Sinun ei tarvitse huolehtia keskuksen asennuksesta, laitteet ja liitännät esikonfiguroidaan, ja jos tarvitset lisälaitteita, palveluntarjoajasi voi toimittaa ne varastosta. Toimittajasi varmistaa, että oikea ohjelmisto asennetaan ja että se saa aina tarvittavat päivitykset, joten sinun ei tarvitse koskaan huolehtia verkon tai yrityksesi turvallisuudesta.
Kun ostettu VoIP-keskus on aina fyysinen keskus, joka asennetaan yritykseesi, vuokrakeskuksen avulla voit käyttää isännöityä tarjontaa. Näin palveluntarjoajasi voi tarjota koko keskuksesi pilvessä, ja kaikki asetukset voidaan tarvittaessa muuttaa verkossa. Päivityksiä varten ei tarvitse enää tulla paikan päälle, ja lisänumero tai -palvelu voidaan toteuttaa hetkessä. Tarvitsetko yhteyden mobiililaitteisiin, kuten tablettiin tai älypuhelimeen? Haluatko liittää VoIP-keskuksen muihin ohjelmistopaketteihisi? Onko puheluita seurattava etätyönä kannettavalla tietokoneella? Tämäkin onnistuu ilman ongelmia.
VoIP-keskuksen ostamisen tai vuokraamisen tuomio
Näet, että VoIP-keskuksen käyttö vuokrausmuodossa tuo mukanaan monia etuja verrattuna fyysiseen asennukseen. Ei huolta ohjelmistopäivityksistä, ei asennusongelmia, ja säilytät aina yleiskuvan kuluistasi. Ja jos haluat käyttää uusimpia innovaatioita VoIP-keskuksessasi, se onnistuu ilman viivytyksiä ja lisäkustannuksia.
Belfabriek VoIP-puhelinkeskuksen edut
Täydellinen all-in-one-puhelinjärjestelmä: yrityspuhelin, online-puhelinohjelmisto, verkkopaneeli ja sovellukset (iPhone, Android)
Kaikki hyödylliset (valinnaiset) toiminnot, kuten puhelutallennus, valikkovalinnat ja jonotus, sisältyvät maksutta.
Ei tarvetta uusille laitteille tai puhelimille
Kaikki mahdolliset kauniit numerot helposti rekisteröitävissä: 0800/0900, 085/088, paikallinen (010, 020), kansainvälinen (mm. Saksa, Belgia, Yhdysvallat).
Kiinteä kuukausimaksu 45 euroa.
Asenna yrityspuhelinsovelluksemme helposti QR-koodilla sekä Androidille että iOS:lle
Sisältää Yealink T-43U -puhelimen
Ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, pienille yrittäjille ja organisaatioille, jotka ovat kärsineet liikevaihdon menetyksestä Covid-19:n vuoksi, voimme lähettää ensimmäisen Yealink-yrityspuhelimesi, arvoltaan 75 euroa, ilmaiseksi. Nämä laitteet ovat esikonfiguroituja, joten ne tarjoavat plug & call -kokemuksen. Mukana on 5 vuoden takuu. Yealink T-43U SIP ei ole vain mikä tahansa yrityspuhelin, vaan mielestämme se on hardphone-laitteiden huippua. Asiantuntijamme tuntevat puhelimen läpikotaisin. Vaikka puhelin on erittäin käyttäjäystävällinen, voit luottaa siihen, että asiantuntijamme auttavat sinua nopeasti, jos kysymyksiä ilmenee.