Dat VoIP tarjoaa huomattavia etuja perinteiseen puhelinpalveluun verrattuna, on selvää. Kristallinkirkkaat puhelut, ei enää riippuvuutta kiinteästä numerosta tai linjasta, mahdollisuus työskennellä paikasta riippumatta, mahdollisuudet ovat rajattomat. Mutta jos et ole vielä täysin vakuuttunut, esittelemme mielellämme viisi hyödyllisintä lisäominaisuutta, joita VoIP-puhelinjärjestelmä tarjoaa.

VoIP-keskuksen etu #1: liikkuva yritysnumero

Koska VoIP ei toimi kuten perinteinen puhelinpalvelu, jossa numero on sidottu kiinteään linjaan, vaan numerosi annetaan virtuaalisesti, yritysnumerosi käyttö ei ole enää riippuvainen fyysisestä puhelinkeskuksesta tai siihen liitetystä laitteesta.

Ensimmäisenä viiden parhaan listallamme onkin VoIP-puhelupalvelun yleisimmin käytetty vaihtoehto, nimittäin suora yhdistäminen puheluihin.

Tämä tarkoittaa, että jokainen puhelu voidaan yhdistää eri laitteeseen. Tämä voi olla kiinteä puhelimesi, kun olet toimistossasi, työntekijä, joka vastaa puheluihin kannettavallaan, tai jopa ulkomainen puhelinkeskus. Kun olet liikkeellä, nämä saapuvat puhelut yhdistetään älypuhelimeesi. Myös lähtevät puhelut voit aina soittaa näillä laitteilla.

Voit myös joustavasti muuttaa näitä asetuksia sovelluksen tai verkkosivuston kautta.

Anna asiakkaidesi valita

Suurissa yrityksissä työskennellään usein aihekohtaisilla erikoisaloilla, jolloin kaikki eivät voi tuntea yrityksesi kaikkia osa-alueita. Laskutukseen liittyvät kysymykset hoitaa parhaiten kirjanpito, ja tuoteaiheiset kysymykset kannattaa antaa myyjän hoidettavaksi.

Toisena listallamme on vaihtoehto, joka on tuttu kaikille, jotka ovat joskus soittaneet palveluntarjoajalle tai valtion virastoon. Valikkovalinta.

Itse valittujen valintakriteerien perusteella soittava asiakas voi rajata kysymyksensä ja valita itse, mihin palveluun hän haluaa yhdistää. Tämän valinnan perusteella voidaan jopa antaa automaattisia viestejä, kuten aukioloajat tai viittaukset verkkosivustolle, josta saa lisätietoja.

Koska puhelimessa on kymmenen numeronäppäintä, voit tarjota valikossa enintään kymmenen vaihtoehtoa. Asiakkaan valinnan perusteella puhelu voidaan automaattisesti yhdistää keskuksen kautta asianomaiseen palveluun, eikä sinun tarvitse käyttää vastaanottajaa.

Puhelun tallentaminen

Kolmantena listallamme on vaihtoehto, joka on yhä suositumpi. Kun neuvottelujen, neuvottelujen tai yhteydenottojen dokumentoinnin tarve kasvaa, myös laillinen puheluiden tallentaminen tulee yhä tärkeämmäksi.

Jos olet joskus soittanut yrityksen tai organisaation tukipalveluun, olet varmasti kuullut ilmoituksen “tätä viestiä voidaan tallentaa koulutustarkoituksiin”. Myös sinä voit tallentaa puhelusi VoIP:n avulla. Ne tallennetaan turvallisesti pilvipalvelimelle ja voit kuunnella ne uudelleen milloin haluat.

Tällä on useita etuja. Puheluiden tallennuksen avulla voit dokumentoida asiakkaan ostolupauksen, tarkistaa, ovatko työntekijäsi käyneet laadukkaan keskustelun ja tarvittaessa ohjata heitä tai käyttää parhaita keskusteluja henkilöstösi koulutustilaisuuksissa.

Kaikki soittajat jonossa

Yrityksesi ja erityisesti VoIP-puhelinjärjestelmäsi voi kohdata ajoittain suuren määrän saapuvia puheluita. Usein ei ole mahdollista palkata tilapäisesti lisää henkilökuntaa kattamaan lyhytaikainen tai kertaluonteinen piikki. Juuri tällaisiin hetkiin haluamme esitellä tämän VoIP:n ominaisuuden: jonotus.

Asiakas, joka ei pääse yritykseesi, on tyytymätön asiakas ja voi olla myös asiakas, jonka menetät. On siis erittäin tärkeää, että kaikki puhelut voidaan vastata. Virtuaalinen jonotus varmistaa, että kaikki puhelut vastaanotetaan ja soittajalla on mahdollisuus odottaa vuoroaan ennen kuin työntekijä auttaa häntä. VoIP:n avulla tällaisen jonon kapasiteetti on käytännössä rajaton, vaikka toivomme, ettet koskaan joudu testaamaan tätä.

Ja jos asiakkaidesi odotusaika venyy liian pitkäksi, voit aina valita ohjata puhelut muihin toimipisteisiin tai palveluihin yhdellä sovelluksen muutoksella. Tai voit aktivoida digitaalisen vastaajan, joka lähettää asiakkaidesi jättämät viestit sähköpostitse keskitettyyn sähköpostiosoitteeseen.

Mittaaminen on tietämistä

Viidentenä suosikkimahdollisuuksistamme VoIP:n kanssa on työkalu, joka on jokaiselle yritykselle välttämätön. Yhteyksien rekisteröinti.

Yrityksesi menestystä voidaan mitata palveltujen asiakkaiden määrällä, vuosittain toteutettujen myyntien määrällä ja siihen liittyvällä liikevaihdolla tai voitolla, mutta asiakaspalvelusi ja puhelinseurannan vahvuutta mitataan tilastojen avulla.

VoIP on tässä suhteessa valovuosia edellä perinteisestä puhelinpalvelusta. Puhelut tapahtuvat digitaalisesti, joten näiden yhteyksien mittaaminen ja rekisteröinti on helppoa. Jokainen saapuva ja lähtevä puhelu rekisteröidään ja varustetaan useilla vakiotiedoilla, kuten kesto, siirtojen määrä, odotusaika ennen kuin asiakas sai jonkun linjalle, kuka vastasi puheluun jne. Tämän rekisteröinnin avulla voit aina seurata, milloin huippuhetket tapahtuvat, mitkä soittajat ottavat eniten yhteyttä tai mitä palvelua kysytään eniten.

Nämä tiedot ovat aina turvallisesti saatavilla pilvessä ja niitä voidaan tarkastella myös offline-tilassa lisäanalyysiä varten.

Vaikea valinta

Kuka tahansa, joka on tarkkaavaisesti lukenut yhteenvedon, on epäilemättä huomannut, että tässä viiden parhaan listassa on paljon enemmän kuin viisi hyödyllistä lisäominaisuutta. Onkin vaikeaa tehdä rajattua valintaa VoIP-puhelinpalvelun ylivoimaisista eduista.