Belfabriekin asiakkaat saavat pääsyn laajaan määrään toimintoja. Huolimatta suuresta käyttäjäystävällisyydestä ja pitkälle menevästä personointimahdollisuudesta, voi olla, että sinulla on vielä kysymyksiä palvelunumerostasi tai online-hallintapaneelista - Service Panel. Näihin kysymyksiin löydät nyt nopeasti ja helposti vastauksen Belfabriek Forumista.

Yksi helpoimmista tavoista alentaa potentiaalisten asiakkaiden kynnystä on ottaa käyttöön palvelunumero. Kokemuksemme ja riippumattoman tutkimuksen mukaan 088-, 0800- ja 0900-numeroiden omistajat kokevat jopa 15 % enemmän asiakaskontakteja. Merkittävä kasvu, joka voi luonnollisesti johtaa korkeampaan liikevaihtoon!

Tässä on kultainen opas käytännön vinkkeihin ja strategioihin palvelunumerosi tehokkaaseen mainostamiseen ja numerosi maksimaaliseen hyödyntämiseen.

Tietääkö asiakkaasi uudesta numerostasi?

Jos olemme antaneet sinulle yllä vaikutelman, että palvelunumero automaattisesti lisää saapuvien puheluiden määrää, tarjoamme vilpittömät anteeksipyyntömme. Se ei ollut tarkoitus. Niin helppoa se ei tietenkään ole! Ajoittain saamme myös kysymyksen mitä yritys tai organisaatio voi tehdä houkutellakseen enemmän soittajia.

Vastaus tähän on yhtä yksinkertainen kuin monimutkainen: palvelunumeron selkeä viestintä kohderyhmällesi. Mutta miten teet sen? Mikä on paras tapa tiedottaa potentiaalisille ja nykyisille asiakkaille (uudesta) palvelunumerostasi? Alla korostamme muutamia mahdollisuuksia niiden etuineen ja haittoineen.

1. Sähköpostin ja verkkosivuston päivittäminen

Se kuulostaa loogiselta, mutta kiireen tai sen vuoksi, että ulkopuolinen taho hallinnoi sähköpostitilejä ja verkkosivustoa, kaikki organisaatiot eivät heti päivitä online-yhteystietojaan. Onko vanha paikallinen numerosi vielä sähköpostin allekirjoituksessa tai sivuston yhteystietosivulla? Hoida se heti ja varmista, että sähköpostiesi vastaanottajat saavat oikeat tiedot.

Aseta numerosi suureksi ja selkeäksi kotisivusi otsikkoon ja anna sen näkyä jokaisella sivulla sivupalkissa tai alatunnisteessa.

2. AdWords, uutiskirjeet, bannerit

On myös monia tapoja viestiä numerosi verkkosivustosi ulkopuolella. Google AdWordsin avulla voit sijoittaa mainoksia kohderyhmäsi hakutulosten viereen, joista maksat per klikkaus.

Onko sinulla sähköpostilista? Muistuta asiakkaitasi uutiskirjeissä uudesta palvelunumerostasi. Bannerit muilla verkkosivustoilla voivat myös olla tehokkaita.

3. Sosiaalisen median profiilit

Varmista myös, että palvelunumerosi on selkeästi esillä sosiaalisen median profiileissasi. Facebook-sivusi “Tietoja”-osiossa sinulla on tilaa mainita URL-osoitteesi ja esimerkiksi puhelinnumerosi.

Voit myös sisällyttää sen Facebook-sivusi kansikuvaan. Sama koskee Twitter-profiiliasi ja yrityksesi Linkedin-sivun tietoja.

4. Offline-mainonta

Myös radiossa, sanomalehdissä, aikakauslehdissä tai jopa televisiossa palvelunumerosi tulee mainita ja toistaa selkeästi. Esimerkiksi 8 viikon kampanja voi maksaa, mutta se voi johtaa merkittävään liidien kasvuun, joka jatkuu kuukausia sen jälkeen.

Ehkä tiedät paljon tehokkaamman tavan viestiä palvelunumerosi, esimerkiksi jakamalla esitteitä tai käyntikortteja, sponsoroimalla tapahtumaa tai vetämällä mainoslakanaa lentokoneen perässä.

Mutta olkoon yksi asia selvä: paikallaan pysyminen ja uusien liidien toivominen ei tuota mitään. Palvelunumeron tilaaminen lisää soittajia vain, jos he tietävät tästä numerosta.

Johtopäätös

Hyvin saavutettavan palvelunumeron tarjoaminen on ratkaisevan tärkeää asiakastyytyväisyydelle ja liidien tuottamiselle. Numero on kuitenkin oltava tunnettu kohderyhmän keskuudessa. Tehokas mainonta on olennaista.

Perinteisten menetelmien, kuten verkkosivuston ja sähköpostien päivitysten lisäksi, on tärkeää hyödyntää myös online-kanavia kuten hakukoneita ja sosiaalista mediaa. Ota huomioon online-näkyvyyden vaikutus yrityksesi nimen löydettävyyteen.

On myös tärkeää harkita, tarjoatko palveluitasi vain Alankomaissa vai onko sinulla myös kansainvälisiä asiakkaita, ja tarvitsetko siis myös ulkomaisia numeroita.

Onko sinulla kysyttävää? Ota rohkeasti yhteyttä meihin! Kuulemme mielellämme sinusta. Kiitos jo etukäteen soitostasi! ;)