Hetkellä haluat olla aina tavoitettavissa kaikille asiakkaille, mutta on tietysti hetkiä, jolloin et voi vastata puhelimeen ja haluat mieluummin, että potentiaaliset asiakkaat jättävät ääniviestin ja viestin sekä puhelinnumeron.

Soittaja kokee myös ääniviestin yhteydenottotilanteena, joten on tärkeää, että se sujuu mahdollisimman hyvin. Vaihtoehtoja on monia, mutta miltä kuulostaa hyvä liiketoiminnan ääniviesti?

Mikä on liiketoiminnan ääniviesti?

Liiketoiminnan ääniviesti on samanlainen kuin yksityisesti käytetty ääniviesti: kun puheluun ei voida vastata, soitetaan tervehdys, jota seuraa äänimerkki, jonka jälkeen soittaja voi jättää viestin. Se, mikä tekee liiketoiminnan ääniviestistä hieman erilaisen, on se, että ääniviestin tulee olla ammattimainen ja jättää positiivinen vaikutelma.

Tämä tarkoittaa, että on mietittävä tarkkaan ammattimainen ääni, puhuttu teksti ja ääniviestin jatkotoimenpiteet.

Mikä on tärkeää liiketoiminnan ääniviestin nauhoittamisessa?

“Tervetuloa, toimistomme on tällä hetkellä suljettu. Voit yrittää uudelleen aukioloaikoina tai jättää puhelinnumerosi ja viestin äänimerkin jälkeen. Soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian.” Tämä on vain esimerkki liiketoiminnan ääniviestistä, kuten se usein kuullaan. Nyt kun asiakkaasi ovat päätyneet ääniviestiin, voit yhtä hyvin tehdä siitä parhaan mahdollisen. Luettelemme tärkeimmät huomioitavat asiat.

Valitse oikea ääni

Ensimmäinen ja ehkä tärkein valinta on ääni. Mikä ääni sopii mielestäsi parhaiten yrityksellesi? Se voi olla oma äänesi tai kollegan ääni, joka kuulostaa ammattimaiselta.

Varmista, että henkilö, joka puhuu ammattimaisen ääniviestin, artikuloi hyvin, puhuu rauhallisesti ja selkeästi äänellä, joka sopii yritykseen. Se voi olla hyvin muodollinen, mutta myös hyvin kevyt ja sujuva. Tämä riippuu täysin siitä, miten yritys normaalisti viestii.

Yksi usein valittu vaihtoehto on antaa ammattimaisen ääninäyttelijän puhua ääniviesti. Valitse ääni, josta pidät eniten, ja lähetä meille teksti, joka tulee puhua. Useimmilla ammattimaisilla ääninäyttelijöillä on oma kotistudio, ja he puhuvat tiedoston samana työpäivänä. Lataamme tämän tiedoston puhelinkeskukseemme, ja sinulla on heti ammattimainen ääniviesti. Odota noin 100-150 euron kertakustannuksia liiketoiminnan ääniviestien puhumisesta. Katso www.voices.nl tai www.voices.be, siellä voit kuunnella ammattimaisia ääniä ja tilata ne suoraan puhuttavaksi.

Toinen vaihtoehto on text-to-speech: lähetät meille tekstin, ja annamme tietokoneen puhua sen. Tämä kuulostaa vuonna 2022 erittäin hyvältä! Jos et pidä omaa ääntäsi tarpeeksi hyvänä ja ääninäyttelijä on liian kallis, tai jos muutat tekstejäsi usein, tämä on paras vaihtoehto ammattimaiselle ääniviestille. Voit myös käyttää tätä normaaliin tervetuloviestiin tai nimesi ja puhelinnumerosi lausumiseen. Text-to-speech -vaihtoehdosta emme veloita kustannuksia.

Näin voit aina tehdä tai teettää henkilökohtaisen viestin ja henkilökohtaisen ääniviestin itse. Anna meille hyvä teksti, ja me hoidamme loput täydellisen liiketoiminnan ääniviestin puolesta.

Hauskoja ääniviestitekstejä

Mainitsimme aiemmin, että on tärkeää puhua asiakkaille kohteliaasti, sekä puhelimessa keskustelussa että hyvällä ääniviestillä. Silti on tarpeeksi yrityksiä, jotka haluavat ääniviestin pilke silmäkulmassa.

Hauskoja ääniviestitekstejä, joita voit harkita, ovat esimerkiksi:

  • …Ja soitamme sinulle takaisin heti, kun olemme katolta (katto- tai putkityöyritys)
  • …Ja toimitamme sinulle pian vastauksen (logistiikka-, toimitus- tai kuriiriyritys)

Loogisesti tällaisen viestin on todella sovittava sinulle. Jos olet yleensä hyvin muodollinen viestinnässä, hauskat ääniviestitekstit eivät ole yhtä sopivia.

Esimerkkitekstejä ääniviestiin

Hauskojen ääniviestitekstien lisäksi on myös tarpeeksi muodollisia esimerkkitekstejä puhelinkeskukseen tai ääniviestiin. Joitakin usein kuultuja esimerkkejä ovat:

  • “Hei ja kiitos, että soitit [yrityksen nimi / nimesi]. Jätä lyhyt viesti, ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian. Mukavaa päivänjatkoa!”
  • “Olet soittanut [yrityksen nimi]. Emme voi tällä hetkellä vastata puheluusi, mutta soitamme sinulle mielellämme takaisin. Jätä nimesi, numerosi, puhelusi syy ja paras aika soittaa sinulle takaisin - emme halua missata sinua uudelleen. Toivottavasti kuulemme sinusta pian.”
  • “Kiitos, että soitit [yrityksesi]. Odotamme innolla keskustelua kanssasi. Anna meidän soittaa sinulle takaisin heti, kun olemme käytettävissä, jättämällä nimesi, yhteystietosi ja puhelusi syy. Mukavaa päivänjatkoa.”

Valitse erityisesti ääniviestiteksti, joka sopii yrityksellesi. Jos haluat ammattimaista neuvontaa liiketoiminnan ääniviestin puhumisesta, Belfabriek on valmiina auttamaan sinua.

Usein kysytyt kysymykset

Kuinka kauan kestää ääniviestin puhuminen ammattimaisen ääninäyttelijän toimesta?

Useimmilla ääninäyttelijöillä on oma kotistudio, ja he toimittavat tiedoston 1/2 työpäivän kuluessa.

Voinko myös antaa ääninäyttelijän puhua tervetuloviestin?

Voit myös antaa tervetuloviestin puhua yhdessä ääniviestin kanssa. Sinulla on sitten jokaiseen tilanteeseen sopiva viesti, jonka voimme toistaa.

Voinko myös itse lisätä taustaääniä liiketoiminnan ääniviestiin?

Liiketoiminnan ääniviesteissä suosittelemme välttämään taustaääniä, jotta ääniviesti olisi mahdollisimman ammattimainen.

Tarvitsen apua liiketoiminnan ääniviestitekstien kanssa.

Jos käytät ammattimaista ääninäyttelijää, hän tarkistaa aina tekstin ja auttaa sinua tekemään tekstistä lyhyen ja ytimekkään. Näin olet varma hyvästä liiketoiminnan ääniviestistä.

Liiketoiminnan ääniviestini muuttuvat usein, mikä on kätevää?

Jos viestisi muuttuvat usein, voit parhaiten puhua ne itse tai käyttää text-to-speech -puhekonettamme. Silloin olet parhaiten tavoitettavissa usein vaihtuvilla teksteillä.

Miten saan vastaanotetut ääniviestit?

Lähetämme ääniviestit antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tämä voi olla myös yleinen sähköpostiosoite, jotta koko tiimisi voi kuunnella ne ja ryhtyä suoraan toimiin uusien potentiaalisten asiakkaiden kanssa.