Vuodesta 2015 alkaen kunnat ovat vastuussa nuorisohuollosta, työstä ja tuloista sekä pitkäaikaissairaiden ja vanhusten hoidosta. Niiden on myös perustettava toimiva (puhelin) yhteyspiste tätä varten. Monilla kunnilla on tällä hetkellä kysymyksiä siitä, miten tämä tarkalleen ottaen tehdään. Tässä artikkelissa esittelemme yleisimmät kysymykset ja vastaukset.

Vaikka toimenpiteet astuvat voimaan vasta muutaman viikon kuluttua, kunnat ovat jo jonkin aikaa olleet kiireisiä tarvittavan infrastruktuurin luomisessa, jotta uudet tehtävät voidaan hoitaa hyvin.

Monet kunnat huomaavat tässä yhteydessä, että tapa, jolla puhelinpalvelu on tähän asti järjestetty — joissakin tapauksissa kirjaimellisesti vain matkapuhelin, jonka työntekijä otti mukaansa — ei enää riitä.

Mutta miten se sitten pitäisi järjestää? Mitä toimintoja tarvitaan? Miten ne pitäisi perustaa ja kuinka kauan se kestää?

Nämä ovat vain muutamia konkreettisista kysymyksistä, joihin kunnalliset työntekijät etsivät vastausta.

Valitse sopiva numero

Ensimmäinen askel on valita sopiva puhelinnumero. Se voi olla olemassa oleva numero, mutta joskus on tarpeen hakea uutta numeroa. Numeron on tietysti oltava ajoissa myönnetty ja kytketty. Tässä sinulla on valittavana useita numerotyyppejä. Valitsitpa minkä tahansa numerotyypin, sinulla on aina käytettävissäsi koko lisätoimintojen paketti, jonka Belfabriek tarjoaa.

Mitä numerotyyppejä on olemassa?

  • 0800-numerot Käytetään paljon ja soittajille suoraan tunnistettavissa ilmaiseksi soitettavaksi numeroksi. Jos oletetaan, että kunnallisten palveluiden on aina oltava kaikkien saatavilla, 0800-numero on täydellinen valinta.
  • 0900-numero Saatavilla kiinteään, alhaiseen hintaan. Määrität itse hinnan ja pidät näin puhelinpalvelusi kustannukset hallinnassa. Varmista, että valitsemasi hinta on selkeästi ilmoitettu jokaisessa 0900-numeron maininnassa.
  • 088-numerot Näitä numeroita myönnetään 100, 1000 tai jopa 10 000 sarjoissa. Jos kunnallasi on jo tällainen numero, voit usein helposti aktivoida lisänumeron. Jos sinulla on kysyttävää 088-numeroista, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • 085-numerot Täydellinen, kun numeron on oltava nopeasti käytössä. Meillä on laaja valikoima 085-numeroita, jotka voimme toimittaa varastosta ja usein kytkeä jo yhden päivän kuluessa.
  • Tavallinen, paikallinen suuntanumero Haluatko numeron omalta alueeltasi ja silti käyttää kaikkia lisätoimintoja? Se on myös mahdollista! Toimitamme puhelinnumeroita laajalla valikoimalla alueita. Myös näillä paikallisilla numeroilla voit käyttää kaikkia lisätoimintojamme.

Etkö ole tehnyt valintaa tai onko sinulla kysyttävää numeron valinnasta? Soita rohkeasti yhdelle asiantuntijoistamme. He auttavat sinua mielellään eteenpäin. Voit tavoittaa meidät ilmaiseksi numerosta 0800-BELFABRIEK.

Kuka vastaa puheluihin?

Monissa tapauksissa yksi tai useampi kunnallinen työntekijä vastaa saapuviin puheluihin toimistoaikoina. He voivat olla samalta osastolta, mutta voi myös olla, että nämä työntekijät on sijoitettu muille osastoille. Jotkut kunnat käyttävät omaa tai jopa ulkoista puhelinkeskusta puheluihin vastaamiseen.

Mutta miten tämä ratkaistaan toimistoaikojen ulkopuolella?

Belfabriek tarjoaa kätevän ja helppokäyttöisen online-työvuorojärjestelmän, jolla hallitset työntekijöidesi työvuorot viikoittain tai kuukausittain. Näin sinulla on aina hallinta siitä, kuka työntekijä vastaa saapuviin puheluihin. Jos työntekijä on yllättäen sairas tai muuten estynyt, voit muuttaa tätä helposti ja nopeasti. Voit ratkaista tämän keskitetysti, jolloin ylläpitäjä päättää, minne puhelut ohjataan, tai hajautetusti, jolloin työntekijät ilmoittavat itsensä saataville järjestelmässä. Asiantuntijamme voivat kertoa sinulle lisää eri ratkaisuista ja mahdollisuuksista.

Minkä ratkaisun valitsetkin, sinun ei tarvitse asentaa lisäohjelmistoja tietokoneillesi tai pyytää IT-osastoa asentamaan niitä. Kaikki voidaan hoitaa selaimesta tai iOS-sovelluksillamme iPhonelle ja iPadille. Tarjoamme erilliset iOS-sovellukset numeron omistajille ja puhelintyöntekijöille. Näin kaikilla on aina täsmälleen tarvittavat tiedot.

Huolehdi myös laadunvalvonnasta

Haluat tietysti varmistaa, että kaikki on täydellisesti järjestetty ensimmäisestä päivästä alkaen. Toimitetaanko kaikki puhelut oikeaan paikkaan? Vastataanko kysymyksiin oikein ja asianmukaisesti?

Laajat puhelutilastot — sisältyvät vakiona tilaukseesi — näyttävät tarkalleen, kuinka monta puhelua olet vastaanottanut, minne ne on toimitettu, kuinka kauan ne kestivät ja paljon muuta. Voit jopa vastaanottaa nämä tilastot säännöllisinä raportteina sähköpostitse. Näin tiedät aina tarkalleen, miten numerosi toimii.

Vastataksesi kysymykseen, käsitelläänkö puhelut oikein ja asianmukaisesti, käytät premium-ominaisuuttamme puhelutallennus. Kaikki puhelut tallennetaan ja tallennetaan turvallisesti pilvipalveluumme. Vain numeron omistajalla on pääsy näihin puheluihin. Voit kuunnella tallenteet helposti online-hallintapaneelista. Asiantuntijamme voivat kertoa sinulle lisää tästä ainutlaatuisesta lisäominaisuudesta.

Kuinka kauan kestää, ennen kuin voin käyttää numeroani?

Vastaus tähän kysymykseen riippuu pääasiassa siitä, käytätkö olemassa olevaa numeroa vai uutta numeroa.

Jos uusi numero on haettava, sinun on otettava huomioon, että hakemuksesi käsittely ACM:n toimesta kestää noin kolme viikkoa.

Jos käytät olemassa olevaa numeroa tai valitset 085-numeron, on usein mahdollista saada numerosi kytkettyä ja perustettua muutaman päivän kuluessa.

Työntekijämme voivat kertoa sinulle lisää menettelystä ja päivien määrästä, joka tapauksessasi tarvitaan.

Haluatko tietää lisää?

Onko sinulla vielä kysyttävää tai haluatko tietää lisää, ota rohkeasti yhteyttä meihin ilmaisella numerollamme 0800-BELFABRIEK. Työntekijämme auttavat sinua mielellään eteenpäin.

Haluatko mieluummin kokeilla ennen ostamista, yksi työntekijöistämme voi perustaa testialustan, jotta sinä ja työntekijäsi voitte tutustua järjestelmään.