We olemme viime aikoina kirjoittaneet paljon palvelunumeroista. Lisäksi olemme selittäneet erot palvelunumeroiden välillä ja korostaneet ainutlaatuisia toimintoja, joita Belfabriek tarjoaa numeron omistajille ilmaiseksi. Nyt on aika selittää, mitkä prosessit piilevät palvelunumeroiden takana.

Miten palvelunumero toimii?

0800-, 0900- ja 088-numerot ovat virtuaalisia puhelinnumeroita. Tämä tarkoittaa, että nämä numerot yhdistävät soittajan olemassa olevaan (kansainväliseen) paikallisnumeroon. Käytännössä tämä tarkoittaa, että soittaja soittaa palvelunumeroon ja Belfabriek soittaa sitten sinun numeroosi. Tämä tapahtuu niin nopeasti, että soittaja ei huomaa mitään. Palvelunumero on siis oikeastaan paranneltu *21-siirtopalvelu.

Kun haluat rekisteröidä palvelunumeron, ei ole tarpeen asentaa uutta puhelinlinjaa. Vastaanotat saapuvat puhelut valitsemaasi numeroon: olipa se sitten kiinteä tai mobiili. Voit muuttaa tätä niin sanottua päämäärää milloin tahansa ja jopa asettaa useita päämääriä, esimerkiksi kun sinulla on valikko, joka siirtää puhelut eri osastoille.

IVR tekee sen mahdolliseksi

Kun joku soittaa palvelunumeroosi, hän päätyy ensin Belfabriekin IVR-alustalle. IVR tarkoittaa Interactive Voice Responsea ja on tietokonejärjestelmä, joka tunnistaa soittoäänet ja ihmisen puheen. Koska IVR pystyy myös toistamaan äänitiedostoja ja yhdistämään soittajia, sen avulla on mahdollista rakentaa älykkäitä puhelunohjausjärjestelmiä. Tuloksena? Soittaja päätyy mahdollisimman nopeasti oikean kollegan luo.

Miten IVR käsittelee saapuvaa puhelua, riippuu monista tekijöistä: viikonpäivästä, kellonajasta, paikasta, josta soittaja soittaa, ja niin edelleen. Koska voit laajasti konfiguroida Belfabriekin IVR:ää, sinulla on täydellinen hallinta puhelinnumerostasi.

Mitä tämä tarkoittaa numeron omistajille

Käyttämällä älykkäästi monipuolista IVR-järjestelmäämme voimme tarjota asiakkaillemme monia lisäpalveluita.

Numeronohjausvaihtoehtojen, mahdollisuuden kuunnella ääniviestejä sähköpostitse ja laajan tilastotietojen hallintapaneelin lisäksi Belfabriekin IVR tarjoaa numeron omistajille toisen tärkeän edun: mahdollisuuden muuttaa päämääränumeroa. Esimerkiksi toimiston sulkemisen yhteydessä voit siirtää puhelut toiseen aikavyöhykkeeseen sijaitsevaan puhelinkeskukseen tai matkapuhelimeen. Voit helposti muuttaa päämääränumeroita puhelimitse tai verkossa, ja ne tulevat heti voimaan.

Jos haluat tietää lisää näistä lisätoiminnoista, katso lisätoimintojemme sivu!