Palvelunumerolla (0800 tai 0900) tai yritysnumerolla (085 tai 088) parannat tavoitettavuuttasi. Ehkä sinulla on jo tällainen numero tai harkitset sellaisen hakemista.

Tällaisen yritysnumeron etuna on, että se voi kattaa kaikkien toimipaikkojesi paikalliset numerot. Tämä on mahdollista älykkään järjestelmän ansiosta, joka tunnetaan nimellä Interactive Voice Response (IVR).

Soittajien yhdistäminen relevantimpaan toimistoon, lähimpään myymälään tai oikean osaston henkilöön ei tarvitse enää tehdä manuaalisesti. Tällainen IVR käsittelee kaikki yritysnumeroosi tulevat puhelut ja jakaa ne organisaatiosi olemassa oleviin liittymiin. Tämä toimii yksinkertaisesti nykyisellä infrastruktuurillasi ja laitteillasi.

Mutta miten palvelunumerosi tai yritysnumerosi konfigurointi tarkalleen ottaen toimii? Tämä on kysymys, johon voimme vastata monin tavoin, koska on olemassa erilaisia vaihtoehtoja puhelinliikenteesi jakamiseen. Tässä artikkelissa näytämme sinulle, mitkä nämä ovat, jotta voit päättää, mikä tapa sopii parhaiten organisaatiollesi.

Vaihtoehto 1: anna soittajien valita

Onko organisaatiossasi osastoja, jotka eivät välttämättä palvele tiettyä maantieteellistä aluetta? Tai sijaitsevatko esimerkiksi hallintosi ja tekninen palvelusi eri paikoissa? Anna soittajillesi mahdollisuus yhdistää itsensä haluttuun osastoon. Valintavalikon avulla yksi painallus yhdistää soittajasi haluttuun henkilöön tai osastoon. On kuitenkin tärkeää, että valikko on lyhyt ja selkeä – vältä valintastressiä!

Vaihtoehto 2: jakaminen suuntanumeroiden perusteella

Tämä vaihtoehto sopii yrityksille ja organisaatioille, jotka toimivat koko maassa, mutta joilla on toimipaikkoja, jotka kattavat tiettyjä alueita. Perinteisellä numerolla tämä tarkoittaa, että puhelunvälittäjä tervehtii soittajia henkilökohtaisesti ja yhdistää heidät manuaalisesti lähimpään toimipaikkaan.

Suuntanumeroreitityksen avulla Interactive Voice Response -järjestelmämme (IVR) jakaa soittajat toimipaikkoihisi heidän suuntanumeroidensa perusteella. Laadimme yhdessä kanssasi luettelon suuntanumeroista ja vastaavista toimipaikoista. On myös mahdollista toistaa toimipaikkakohtainen viesti ennen yhdistämistä toimipaikkaan ja otamme huomioon aukioloajat.

Saatat miettiä, mitä tapahtuu, jos suuntanumeroa ei voida tunnistaa, esimerkiksi jos joku soittaa matkapuhelimella. Silloin postinumeroreititys on älykäs ratkaisu.

Vaihtoehto 3: jakaminen postinumeron perusteella

Tämä vaihtoehto sopii organisaatioille, jotka toimivat paikallisella tasolla eivätkä alueellisella tasolla. Toisin sanoen: organisaatioille, joilla on useita toimipaikkoja suuntanumeroalueella ja jotka vaativat hienojakoista soittajien jakamista. Niin sanotun postinumeroreitityksen avulla IVR-järjestelmämme jakaa soittajasi postinumeron perusteella. Soittajia pyydetään syöttämään postinumeronsa neljä ensimmäistä numeroa. Ilmoitat etukäteen, mitkä postinumerot kuuluvat mihinkin toimipaikkaan. Näin soittaja yhdistetään toimipisteeseesi (viereisessä) kaupunginosassa. Tässäkin on mahdollista toistaa viesti ennen kuin puhelin soi tietyssä myymälässä tai osastolla.

Kuten jo mainittiin, postinumeroreititys voidaan hyvin yhdistää suuntanumeroreititykseen.

Vaihtoehto 4: räätälöity ratkaisu

On myös mahdollista rakentaa sinulle räätälöity ratkaisu. Esimerkiksi yhdistelmä postinumeroreititystä ja suuntanumeroreititystä. Tai mitä mieltä olet uudelleenohjauksesta numerotunnistuksen jälkeen? Tässä ei siis katsota suuntanumeroa, vaan tietokannassasi olevaa mainintaa soittajan tietystä kiinteästä tai matkapuhelinnumerosta. Tämä on telekommunikaatiosuorituskyvyn huippua. Yhdistämme IVR-järjestelmämme ja CRM-järjestelmäsi API:mme avulla. Jos numeroa ei tunnisteta, toistamme valintavalikon tai käytämme suuntanumero- tai postinumeroreititystä yhdistääksemme soittajat mahdollisimman tehokkaasti organisaatiosi oikeaan henkilöön.

Aloita jo tänään

Belfabriek tekee sen sinulle mahdollisimman helpoksi. Vaihtoehdot 1–3 voit ottaa käyttöön itse online-hallintapaneelisi kautta, nimeltään Mijn Belfabriek. Vaihtoehdosta riippuen olet valmis jo muutamassa minuutissa, joten miksi et hoitaisi tätä jo tänään? Räätälöityä ratkaisua varten ota meihin yhteyttä numerosta 0800–BELFABRIEK (0800–235 3227).