Näin muutat älypuhelimen käyttäjiä

Matkapuhelimia käytetään jälleen enemmän tavallisten puheluiden soittamiseen, kertoo tämän viikon artikkeli The New York Timesissa. Miksi tämä on hyvä uutinen pienille ja suurille yrityksille ja miten voit hyödyntää tätä liiketoiminnassasi viisaasti?
Vaikka matkapuhelimia ja älypuhelimia on pitkään käytetty kaikkeen muuhun paitsi puheluiden soittamiseen, on viime kuukausina tapahtunut muutos. Näin ainakin kirjoittaa Jenna Wortham, teknologiajournalisti The New York Timesissa. Artikkelissa hän kuvailee, kuinka hänen ystävänsä käyttivät yhä useammin puhelinta keskustelujen käymiseen sen sijaan, että he chattaisivat, lähettäisivät viestejä tai tekstiviestejä. Eikä Worthamin ystävät olleet ainoita. Puheluiden määrä Yhdysvalloissa on kasvanut viime vuonna yli 14 %. Myös Suomessa näemme, että puheluminuuttien määrä per matkapuhelimen käyttäjä kasvaa.
Yrityksille ja erityisesti palvelunumeroiden omistajille tämä on hyvä uutinen. Aiemmin tänä vuonna markkinatutkimusyritys BIA/Kelseyn tekemän tutkimuksen mukaan yli 66 % pienten ja keskisuurten yritysten omistajista piti puheluita parhaana liidien lähteenä.
Tämä herättää kysymyksen, kuinka kasvava määrä matkapuheluiden soittajia ja puheluminuutteja voidaan parhaiten muuttaa maksaviksi asiakkaiksi. Tämä selviää, kun tarkastelemme, miten matkapuhelimia käytetään.
Paikallinen haku
Google tekee vuosittain laajamittaisen tutkimuksen matkapuhelimien käytöstä eri maissa ympäri maailmaa, mukaan lukien Suomi. Tästä Our Mobile Planet -tutkimuksesta käy ilmi, että 81 % suomalaisista älypuhelimen käyttäjistä käyttää matkapuhelinta etsiäkseen paikallista tietoa. Tämä tarkoittaa, että he etsivät yrityksiä ja palveluita, jotka toimitetaan heidän lähellään. Tämä ei tapahdu satunnaisesti, sillä kun tarkastelemme näiden hakujen tiheyttä: 13 % käyttäjistä sanoo tekevänsä päivittäin yhden tai useamman paikallisen haun, kun taas 41 % etsii vähintään kerran viikossa.
Haut eivät jää ilman seurauksia. Kolmasosa näistä käyttäjistä olisi ottanut yhteyttä löydettyyn yritykseen haun jälkeen, kun taas neljännes ilmoittaa, että haku olisi johtanut ostoon.
BIA/Kelseyn tutkimuksen mukaan jopa 57 % kaikista mobiilihauista johtaisi vierailuun, keskusteluun tai jopa ostoon. Vertailun vuoksi: työpöytäkäyttäjillä tämä luku on vain seitsemän prosenttia.
Molemmat tutkimukset osoittavat, että hyödyntämällä älykkäästi paikallisia hakuja ja kohdennettua mainontaa, yritykset voivat merkittävästi lisätä puheluiden ja konversioiden määrää.
Kohti enemmän konversioita
Ensimmäinen askel kohti näitä lisäkonversioita on varmistaa, että yrityksesi sijoittuu korkealle paikallisissa hakutuloksissa. Enemmän kuin verkkosivustosi hakukoneoptimointiin, sinun tulisi keskittyä mainontaan järjestelmien kuten AdWordsin kautta.
Olemme jo aiemmassa artikkelissa käsitelleet, kuinka Call Extensions AdWordsissa voi johtaa useampiin soittajiin. Kun käytät tätä vaihtoehtoa, soittajat voivat suoraan, yhdellä klikkauksella, soittaa yritykseesi mainoksestasi. Olet tällä tavalla poistanut tärkeimmän konversioesteen.
Lisäksi keskustelutilastojen käyttö on tärkeässä roolissa, kun halutaan onnistuneesti lisätä saavutettujen konversioiden määrää. Asettamalla keskustelujen sijainnit ja ajankohdat, jotka ovat jo johtaneet konversioihin, mainosasetustesi rinnalle, voit mainostaa tehokkaammin.
Lopuksi sinun tulee varmistaa, että keskustelujen laatu paranee jatkuvasti. Käyttämällä Call-recordingia, voit kuunnella ja analysoida käytyjä keskusteluja. Näin löydät arvokkaita vastauksia kysymykseen, miksi tietyt keskustelut johtivat konversioihin ja toiset eivät.
Aloita jo tänään
Belfabriek-asiakkaana sinulla on pääsy ennennäkemättömään lisäominaisuuksien pakettiin. Mukana ovat muun muassa erittäin kattavat puhelutilastot verkkopaneelisi Mijn Belfabriek kautta ja mahdollisuus vastaanottaa säännöllisesti, automaattisesti tilastoraportteja sähköpostitse. Call-recording on helppo ottaa käyttöön Mijn Belfabriek -sivun Numeroasetukset-kohdasta. Voit valita kahdesta tilaustyypistä, joissa voit aina tallentaa rajoittamattoman määrän keskusteluja ja puheluminuutteja.
Jos haluat tietää lisää tai et ole vielä Belfabriekin asiakas, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ilmaisella numerollamme 0800-BELFABRIEK.