Brändäys-Uudessa-Tyylissä: Nimenumerot

Ei ole kovinkaan kauan sitten, kun tavaramerkin rekisteröinti verkkosivuston verkkotunnukseksi oli innovatiivinen tapa brändätä. Nykyään tämä on niin yleistä, että halutun verkkotunnuksen saatavuus voi olla ratkaiseva tekijä uuden merkin tai tuotteen nimen valinnassa.
Verkkotunnusten lisäksi olemme viime vuosina nähneet uuden brändäystrendin: niminumeroiden käytön. Tällaisia numeroita on käytetty ulkomailla jo vuosia. Esimerkiksi Amerikassa mainontaa ei voi enää kuvitella ilman niminumeroa.
Mutta nyt näyttää siltä, että myös Alankomaat on valmis siihen. Tässä artikkelissa haluamme kertoa, kuinka sinäkin voit käyttää niminumeroa markkinointistrategioissasi. Miten nimipuhelut toimivat?
Tunnettuus ja palvelunumerosi
Niminumerot ovat tavallisia puhelinnumeroita, jotka ovat helposti muistettavia, koska numerot muodostavat sanan tai nimen. Esimerkiksi Belfabriekin 0800-numero voidaan helposti valita muodossa 0800-BELFABRIEK. Jos haluat tietää tarkemmin, miten tämä toimii, lue tämä artikkeli nimipuheluista.
Tällä tavalla ei ole vain verkkosivustosi helppo muistaa, vaan myös esimerkiksi asiakaspalvelusi puhelinnumero. Merkkisi nimen lisäksi voit käyttää niminumeroa myös selkeästi osoittamaan, minkä palvelun tarjoat numeron kautta.
Esimerkiksi supermarketjätti Lidlin informaationumero on 0800-LIDLINFO. Myös palvelunumero tai yritysnumero voi auttaa vahvistamaan iskulauseesi ja antamaan yrityksellesi ammattimaisen ilmeen. Esimerkiksi Canon Nederland on valinnut numeron 0800-CANON4U.
Niminumeroissa aakkosten kirjaimet jaetaan seuraavasti: ABC (2) DEF (3) GHI (4) JKL (5) MNO (6) PQRS (7) TUV (8) WXYZ (9).
Niminumeron tehokkuus
Että niminumerot voivat olla erittäin tehokkaita, käy ilmi australialaisen Motor Finance Wizardin esimerkistä, joka valitsi niminumerokseen 1300-CARLOAN. Siitä lähtien, kun yritys on käyttänyt tätä numeroa mainoskampanjassaan, puheluiden määrä on noussut 445:stä kuukaudessa 7500-10 000:een kuukaudessa.
Minkälaisen niminumeron valitsen?
Sinun ei tietenkään tarvitse käyttää yrityksesi nimeä niminumerossasi. Jos et pidä merkkinumeroa sopivana, on olemassa monia vaihtoehtoja. Käyttämällä iskulausettasi, huumoria, riimiä tai iskulauseenomaista nimeä, varmistat, että niminumerosi jää hyvin mieleen.
Onko niminumeroni vielä vapaa?
Niminumerot rekisteröidään samalla tavalla kuin ’tavalliset’ palvelunumerot; nimittäin “kuka ensin tulee, se ensin palvelee” -periaatteella. Monet yleiset termit, kuten ‘putkimies’ ja ‘pesula’, on jo rekisteröity niminumeroiksi.
Jos haluat selvittää, onko suosikkisi niminumero vielä saatavilla, mene palvelunumerokauppaamme ja kirjoita haluamasi sana. Muutamassa sekunnissa tiedät, onko haluamasi niminumero vielä vapaa.
Huomaa: maksat niminumeroista saman verran kuin ’tavallisista’ yrityspalvelunumeroista. Näin nautit myös samoista lisäominaisuuksista kuten valintavalikosta, sähköpostitse toimitettavasta vastaajasta, virtuaalisesta puhelinkeskuksesta ja paljon muusta.
Johtopäätös: Niminumerot voimakkaana brändäysvälineenä
Niminumerot ovat innovatiivinen ja tehokas tapa brändätä, verrattavissa siihen vaikutukseen, joka verkkotunnuksilla oli internetin nousun aikana. Tässä numerot muutetaan tunnistettaviksi sanoiksi, kuten nähdään 0800-BELFABRIEKissä. Asiakkaat muistavat tällaiset puhelinnumerot paljon helpommin. Tämä alentaa kynnystä puhelinyhteydenottoihin.
Tapa, jolla numerot muutetaan kirjaimiksi, vastaa näppäimistön numeroita, mikä tekee nimipuheluista intuitiivisia ja käyttäjäystävällisiä. Aikakaudella, jolloin mobiilipuhelimet ovat hallitsevia, niminumerot tarjoavat erottuvan tavan erottua ja lisätä merkkitunnettuutta.